miercuri, 2 iulie 2008

La multi ani, ProSport!

Da, azi se fac 11 ani de cand a aparut ziarul. Tin minte ca am fost dezamagit profund cand am rugat un prieten sa-mi cumpere primul numar, eu fiind la tzara. Si stateam fericit pe bancheta unui autobuz din ala de mineri, venind de la bunica, si ma gandeam la ce minunatie o sa citesc. Numaram kilometrii, mancam soseaua. Si, intr-un final, groaznica veste: nu a mai apucat sa ia ProSportul. Jale, tipete, bocete. Undeeee te-ai dus tuuu, ProSportuleeeeeee? Cine mi te-a luaaaaaaaat? Apocalipsa, nu alta. Mai ales ca am auzit ca pe prima pagina era vestea cu transferurile la Dinamo ale lui Rednic si Florea. Primul s-a ratat, al doilea ne-a dus la disperare cu centrarile in peluza. Sa-mi revin! Am devenit consumator de ProSport. De fapt, de sport, pentru ca nu prea era zi in care sa nu citesc ambele ziare. Nu-mi dadea prin cap ca dupa opt ani urma sa fac parte din echipa ProSport. Multumesc lu` Ionutz. 20 august 2005 a fost prima zi in redactie. Dar aici nu e vorba despre mine. Ci despre ziar, care a facut 11 ani. Fatza de acum 3 ani, pot sa spun ca s-au schimbat destule. Ca design, e o diferentza de la cer la pamant. Se vede ca la layout sunt meseriasi. Si partea editoriala s-a schimbat. In bine? In rau? Mie imi placea mai mult inainte ca ziarul sa revina la Publimedia. Eram un ziar cuminte, spun unii. Foarte bine. Uite ca atunci ProSport avea mai multi cititori. Si era deasupra gsp 8-9 luni pe an. Am citit peste o suta de comentarii pe site la articolul dedicat celor 11 ani de Psp. Ce reproseaza lumea? Tabloidizarea. Ponderea mult mai mare a subiectelor de langa fotbal. Ponderea mare a fotbalului. Informatiile eronate. Adevarat. Este teribil cum un articol aparut in ziar este demontat seara de cei despre care se vorbeste acolo. Asta e. Poate ca schimbarea din ianuarie a avut partile ei bune. Designul, in primul rand. Dar a adus si destule coloane vertebrale indoite. "Da, da, asa e, bravo, da", "'traiti, asa facem". Parca ziarul este condus de un singur om, care vrea cu tot dinadinsul sa se faca exact ce doreste el. Stim toti cine e. Eu am avut curajul (tupeul?) sa-i spun ca nu le stie pe toate. Si sustin si acum asta. Sper insa ca toate celelalte personalitati din redactie (da, exista) sa-si spuna punctul de vedere mai dur. Sa nu fie sclavi. Sa aiba coaie. Sa arate ca sunt buni. Pentru ca sunt. Potential este, dar parca e ingradit in planurile lui "dumnezeu". Denisa stie. Nu are rost sa insir aici problemele ziarului. Nu e cazul. Eu sper ca toate se vor rezolva. Si ca ProSport va fi numarul 1 din nou. Fara interpretari echivoce, fara titluri inselatoare, fara un scris aiurea-agresiv. Comentariile cititorilor spun totul. La multi ani!

3 comentarii:

Anonim spunea...

clar stie denisa...dumnezeu@...sa nu mai zicem. noi sa fim sanatosi si tupeisti ca si pana acum!sa traiasca prosportul si sa il sarbatorim si peste 10 ani! la multi ani noua si la cat mai putine editii!

Alex Florescu spunea...

bun post. ce pot sa spun? ai dreptate. SI MAI ALES LA PARTEA CU LAYOUTUL :)))))))
@dena: mai putine editii? adica nu suntem pasari de noapte sau cum? ce dracu sa facem ziua acasa?

Bogdan Draghia spunea...

Subscriu la partea cu LAYOUTUL :)):))