miercuri, 4 martie 2009

Despre "jurnalism"

Cand eram mic si prost, ma uitam la presa ca la o maaaare gradina a raiului. Si asta a fost visul meu. Sa deschid usa si sa intru. La 25 de ani am facut pasul, multumita unui Nebun. Si usor-usor am inceput sa vad ca raiul e mai degraba un iad usor machiat, vopsit, fardat. Nu generalizez. Sunt destui oameni de valoare, dar si multe jigodii. Iar jurnalismul de azi a luat o turnura vecina cu abjectia. Zi de zi ma uit si ma minunez. De fapt, ma intristez. Concursuri cu sani si funduri, la care femeile proaste adera imediat. Vorbe intoarse, imbarligate, facute pentru a crea scandal. In seara asta, vreo 2 chestii mi-au atras atentia. Prima, din celebrul site de 2 lei gooolsport.ro. "E buna parasuta?". Evident, un pictorial cu o domnisoara goala. A doua, medelin ionescu. Un om care se cufunda pe zi ce trece intr-un jeg urat mirositor. Tot felul de imbecilitati chemate in emisiune, un soi de circ abject, in goala pentru sfanta audienta. Si ce mai radeam cand nea Tuca de la Caracal, angajat in trustul Intact, spunea ca institutia unde lucreaza reprezinta altceva decat manelizare. Cata ipocrizie. Mi-e sila. Nu mai vreau. Nu mai am la ce sa ma uit la televiziunile din Romania. Stirile le servesc de pe CNN sau Euronews. Acolo nu incep cu violuri si spanzuratori. Sigur ca sunt intrebat: Dar tu de ce mai stai in presa daca nu-ti place tot ce vezi? Pentru ca nu am ajuns sa ma bag in astfel de mizerii. De aia am si spus ca nu generalizez.

Niciun comentariu: